Aan de slag voor het Wereld Natuur Fonds - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Saskia Sportel - WaarBenJij.nu Aan de slag voor het Wereld Natuur Fonds - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Saskia Sportel - WaarBenJij.nu

Aan de slag voor het Wereld Natuur Fonds

Door: wnfsaskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

23 Januari 2012 | Nederland, Zeist

Aan de slag voor het Wereld Natuur Fonds… het is me gelukt! Eind november 2011 stapte ik bij het Wereld Natuur Fonds binnen voor mijn eerste dag als trainee bij Online Marketing & Social Media, bij Marlou van Campen (http://wnfmarlou.waarbenjij.nu/). De komende vijf maanden zijn er allerlei uitdagingen en leuke dingen bij het WNF die ik ga oppakken en waar ik hier over blog.. dat wordt een reis op zich. Met dit reisverhaal zou ik graag met jullie delen hoe het is om als trainee (werkervaring/stage) aan het werk te zijn, specifiek bij het WNF.

Ik organiseer op zaterdag 3 maart het WNF Friend Event (http://www.wnf.nl/nl/contact/connect/wnf_friend_event/), waarmee jij het WNF kan leren kennen en het WNF jou. En ik zal hier ook bijhouden hoe de opbouw van het WNF Friend Event (#WNFFE) verloopt en ik kan daarbij jullie hulp goed gebruiken. Het WNF heeft meer dan 90.000 vrienden in online netwerken. Dus wie zijn jullie? Wat zouden jullie willen en kunnen bijdragen? En wat zouden jullie wel eens willen weten van het WNF?

De komende weken ga ik het programma opstellen voor het WNFFE en hierbij laat ik bewust een deel open zodat online volgers zelf hun input kunnen aanleveren. Het wordt een dag die het inhoudelijke en het leuke combineert:
Relevante, inside-informatie over WNF-projecten en onderzoek voor natuurbehoud; sprekers van binnen en buiten het WNF; prachtige foto- en filmvertoningen; netwerken en brainstormen met WNF'ers, mensen uit het bedrijfsleven, vrijwilligers en natuurlijk je eigen en nieuwe vrienden...

En wist je dat het Wereld Natuur Fonds samenwerkt met onder andere de Rabobank? (http://www.wnf.nl/nl/home/bedrijven/strategische_partners/) Er zijn al plannen om een aantal partners uit het bedrijfsleven uit te nodigen, om over de samenwerking te vertellen en het is natuurlijk interessant om te netwerken. Laat jezelf horen, leer ons kennen en verspreid de boodschap: https://www.facebook.com/events/288113491246093/

Mocht je meteen op de hoogte willen blijven, meld je dan aan voor mijn blog :)

  • 23 Januari 2012 - 13:23

    Maja:

    Ha Saskia,

    Wat gaaf zeg! Eindelijk een event wat echt door crowdsourcing tot stand gaat komen! Heel benieuwd naar jouw reis door de crowd en natuurlijk naar het Friend Event o p3 maart!
    Succes, groetjes,

    Maja

  • 24 Januari 2012 - 15:57

    Froukje Zumbrink:

    Hi Saskia,

    Leuk dat je nu aan het werk bent bij WNF en dat je het WNF Friend Event organiseert! :-) Benieuwd wat er op het programma komt te staan!

    Zelf zou ik het erg leuk vinden om een overview te krijgen van wat er precies wordt gedaan bij Oceanen & Kusten. Wat zijn de grootste veranderingen/bedreigingen van de afgelopen jaren op dit gebied en waar ligt de focus van het WNF? Uiteraard vergezeld van mooi beeldmateriaal... :-) En dan na de presentatie graag samen brainstormen over hoe wij als WNF-friends kunnen helpen het bewustzijn te vergroten en hoe het WNF op een gemakkelijke manier bepaalde projecten nog beter onder de aandacht kan brengen.

    Succes met alle voorbereidingen! Ik heb er zin in en blijf je hier volgen!

    Cheers,
    Froukje


  • 25 Januari 2012 - 02:41

    Rianne Sportel:

    Hoi Sas,

    Wat super dat je een blog gaat bijhouden over deze interessante en waardevolle reis. Ik ben heel benieuwd wat het allemaal gaat brengen. Heel veel succes!!!

  • 02 Februari 2012 - 15:58

    Saskia Sportel:

    Maja, Froukje en Rianne, dankjulliewel voor de leuke reacties! Ik ben zelf ook ontzettend benieuwd hoe het verder zal gaan en hou jullie zeker op de hoogte.

    Froukje, nog even in het bijzonder bedankt voor jouw input. Oceanen & Kusten heb ik direct genoteerd als een onderwerp met jouw stem. Leuk dat je graag zou willen brainstormen, want dat gaat zeker gebeuren! Om even een tipje van de sluier op te lichten: in het programma staat er 's middags een brainstormsessie op het programma. Hier kan iedereen samen met elkaar en met WNF'ers brainstormen over dingen waar je meteen zelf mee aan de slag kan, denk daarbij aan Earth Hour en social media.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Eind november 2011 stapte ik bij het WNF binnen voor mijn eerste werkervaringsdag bij Online Marketing & Social Media. Ik ben nu bezig het WNF Friend Event (#WNFFE) te organiseren.. voor jullie! Het WNF Friend Event is op 3 maart 2012 bij het Wereld Natuur Fonds in Zeist. Het is ontzettend spannend, leuk en inspirerend.. en ik hoor graag wat jullie ideeën zijn! Wat is het WNF Friend Event?.. Relevante, inside-informatie over WNF projecten en onderzoek voor natuurbehoud. Sprekers van partnerbedrijven van het WNF. Prachtige foto- en filmvertoningen. Netwerken en brainstormen met WNF'ers, mensen uit het bedrijfsleven, vrijwilligers en natuurlijk je eigen en nieuwe vrienden... laat jezelf horen, leer ons kennen en verspreid de boodschap. Nieuwsgierig? Lees mee met mijn reis als vrijwillige projectleider om samen een geweldig leuk, relevant en interessant evenement te beleven!

Actief sinds 01 Dec. 2011
Verslag gelezen: 939
Totaal aantal bezoekers 111528

Voorgaande reizen:

21 November 2011 - 21 Mei 2012

WNF trainee: WNF Friend Event

Landen bezocht: